De Nijmeegse Reddingsbrigade

De Nijmeegse Reddingsbrigade is één van de grotere binnenwater verenigingen met ruim 330 leden en bestaat sinds 1936. Wij leiden kinderen en volwassen op tot zwemmende en varende redders waarbij ze zichzelf en anderen leren helpen en redden in geval van nood. Onze verenigingsactiviteiten bestaan uit zwemopleidingen, vaaropleidingen, preventief toezicht bij zwemwater en het geven van voorlichting.

Wij houden preventief toezicht op de veiligheid van mensen die in, op en rond het water recreëren en verlenen actief hulp als dat nodig is. Zo maken we waterplezier op een veilige manier mogelijk. Hiervoor worden wij  ingezet bij evenementenbewaking, als strandwacht en toezichthouder bij recreatiegebieden.

We zijn aangesloten bij Veiligheidsregio Zuid en werken samen met de politie en brandweer. Hiervoor is onze speciale eenheid 24 uur per dag oproepbaar  voor grootschalige waterhulpverlening en overstromingen.

Veelzijdig

Wij bieden voor iedereen kwalitatief hoogwaardige opleidingen, welke laagdrempelig en betaalbaar zijn. Wij binden door het creëren van sfeer waardoor iedereen zich welkom voelt. Om dit allemaal mogelijk te maken werken wij met enthousiaste vrijwilligers.